Nevzhledné intelektuální osoby v batikovaných pytlích od rýže tohle omílají stále dokola: “Nesuď člověka podle obalu!” Ale… Není na tom kousíček pravdy? A napadlo by vás to aplikovat i na knihu?
Totiž: Nestalo se vám, že má vaše oblíbená kniha v novém vydání tak příšerně dětinský obal, že se ho štítíte dotknout lopatou? A nejspíš jen proto, že si vydavatel usmyslel, že právě tímto počinem už definitivně vybředne z finančního bahna. Díky tomuto prizmatu stupidity se ale už ta samá kniha pro vás definitivně devalvuje o několik kategorií dolů.
V Austrálii přišli s nápadem, jak to řešit. Elizabethtino knihkupectví v Newtownu má některé knihy zabalené v hnědém papíru. Kromě názvu jsou na balíčku heslovitě vypsaná klíčová slova. Něco jako tagy na internetu. Celé balení funguje i jako stylový hipsterský ručně balený dárek.
Soudíte rodinu podle obalu?
Celé to trochu zavání totalitní tužbou po uniformním vzhledu, které potlačuje atraktivitu a různorodost, ale každopádně se radujeme ze zajímavého experimentu. Kdo to zkusí v Česku?