Designers man drawing website ux app development. User experience concept.

Nová a dravá řešení od startupů nacházejí uplatnění ve velkých finančních institucích

Budoucnost
Začínající firmy jsou jednou z hnacích součástek růstu našeho světa. Nejedou v zajetých kolejích a velcí a zavedení hráči na trhu se tak mohou oprávněně obávat, že by kvůli nim mohli přijít o část svých zákazníků. Proč si ale konkurovat, když si můžeme navzájem pomoci? Velké firmy mohou těžit z nových nápadů a mladí dravci zase z velkého množství zákazníků. Těchto symbióz začíná po světě rašit jako hub po dešti a příklady najdeme i v České republice, např. v pojišťovně UNIQA.

Mějte přehled o videoslužbách 

Netflix, Amazon Prime, Disney+, Apple TV, HBO GO – v době, kdy používáme velké množství placených digitálních služeb, je lehké ztratit o nich přehled. Přitom jen v oblasti Beneluxu zaplatí každý člověk více než 500 eur ročně za nejrůznější digitální předplatné a přitom nejsou schopni přesně říct, kam peníze odcházejí 

Minha Technologies si tak podala ruku s ING a vytvořila místo, kde mohou zákazníci svá digitální předplatná sledovat, rušit a ještě dostávají doporučení na výhodnější nabídky za obdobné služby. Připojen je i srovnávač nejen cen, ale také kvalitativní nabídky jednotlivých služeb. Takže zrušit Netflix a přepnout na Amazon Prime, nebo zvolit kombo HBO a Rakutenu? V Holandsku už pro vás mají připravené doporučení. 

Nahlaste škody klidně ve tři ráno 

Tento příklad je přímo z našich luhů a hájů. Tento rok jste si mohli při nahlašování škody u pojišťovny Uniqa popovídat s voicebotem, resp. virtuální asistentkou Niki, která je první svého druhu v tomto oboru. Díky spolupráci se společností Vocalls tak mají klienti možnost nahlásit škodu doslova ve dne v noci a nemusí vyplňovat žádné složité formuláře.

Niki vás provede celým procesem hlášení události díky využití umělé inteligence k rozpoznání hlasu a porozumění verbálnímu sdělení. A nyní dechberoucí číslo. Pokud se pilotní způsob komunikace osvědčí, v následujících letech by mohla pojišťovna nahradit většinu telefonie v oblasti registrace škod, která nyní čítá kolem 12 000 hovorů měsíčně. 

Hypotéku vyřiďte z pohodlí domova 

Že je žádost o hypotéku jednou z nejsložitějších operací z oblasti úředního šimla? Žádný problém pro Bank of Montreal, která se spojila se společností Blend a její digitální platformou na online půjčky. Banka díky lepší podpoře pro klienty, digitálnímu vyřízení a k přírodě šetrnějšímu řešení zaznamenala 253% meziroční nárůst digitálních poptávek po hypotékách.

Její zákazníci jsou spokojenější, nejen díky jednoduchosti a bezproblémovosti služby. Bance se dokonce podařilo zkrátit průměrné trvání vyřízení žádosti o hypotéku o pět pracovních dní.

Investujte s ohledem na klima 

Když nemůžete najít svůj ideální protějšek, vytvořte si ho. Tím se řídili v bance Wells Fargo, když si ve svém vlastním inkubátoru vypiplali jedinečný klimatický servis. Ten pomáhá finančním a investorským společnostem identifikovat, měřit a zvládat rizika a příležitosti spojené se změnami klimatu.

Digitální platforma Climate Service vyhodnocuje trendy a dopady změn klimatu na konkrétní podniky a odvětví a poskytuje tím lepší představu o další úrovni faktorů, které pomáhají rozhodnout, zda v tomto odvětví investovat, nebo ho utlumit či zcela opustit. Zatím nejsou k dispozici přesná data, zda a jak se tento servis bance vyplácí, ale brát klimatické změny takhle vážně se každopádně vyplatí.

Hra s vítězstvím pro všechny 

Velké společnosti nejsou často nejrychlejší ve vytváření inovací. Ale na druhou stranu dokážou inovace vytvořené v prostředí drobnějších firem dobře aplikovat na velká řešení. Profitují tak doslova všichni, startupy, korporace a nakonec zejména zákazníci, kteří dostávají uživatelsky příjemnější a levnější služby a produkty.


Trendy v technologiích bedlivě sledujeme. Už jste si přečetli, na jaké nejnovější technologie si můžete sáhnout nebo si s nimi popovídat?